Ahad, 31 Julai 2011

menangis lg...???

...:: SALAM ::...

alhamdulillah, syukur yg tak terhingga utkMU ya tuhan... krn engkau masih memberikan kesempatan utkku merasa nikmat yg indah ni, akan musnah jugak... heheheh. sewaktu daku menulis laman ini, daku baru saja selesai melakukan kerja2 yg patut selaku seorg hamba... faham2 jer la kan, klu x faham tu... mmg nak kena ketuk laa... ok la erkkk lawak jer.

mst tertya2 kan sbb ape tajuk entry kali ni menangis lg berserta tanda soal....??? haaa meh2 sini dekat2, rapat2, jgn smpai tembap muka korg kat skrin plak ek.. kang org tgk kata korg ni cium plak.. heheheheh. ok, kisahnya mcm ni, ianya ttg ramadhan yg bakal menjelma, smua org nak cter ttg ramadhan so aku pun nk la cter gk, x kisah la klu merapu ka apa kan..... ini blog aku yg punya... hehehe.... ni jer saja tmpat aku nk hiburkan hati yg lara... (x blah tul ayat ang ni touching2 lak).

(nada sedeyy) sebenarnya kan klu korg nak tau aku dok sini dah nk msuk 3 thun tau, n utk pengetahuan korg gak, ni msuk kali ke 3 aku bakal menyambut ramadhan tanpa keluarga, (jom nangis skali dgn aku... hahahahaha) see, sedey kan.. hhhuhuhu... tp aku perlu tabah utk harungi gk situasi ini, maklum la, ni kira pengorbanan aku jugak... n ayat yg aku igt smpai skrg, spupu penah bgtau aku, dah ang tu gatai nk p sgt ngaji jauh2, padan muka ang, posa la sorg2... wawawawaw..... ni yg bikin hati lg sedeyy.

ermm..... ok selesai satu bab, ni utk slot gembra plak tau.. (dlm nada yg gembira) klu korg nak tau, teramat lah nikmat klu posa kat sini tau..(tu diaaaa guna ayat teramat...) yer la dh mmg btul pun, mmg best posa kat sini, xcaya.....??? korg mai sndri n alami errrkk... hehehhe. sbb apa aku kata mcm ni, sbb nya mudah sgt k, kat sini mmg nmpk sgt n jelas lg nyata la katakan.. huhuh, org arab kat sini mmg ternanti2 bulan ramadhan ni k, bukan nya mcm kita kat msia tu, posa bru 3 hari, dah dok kalut nk raya, x sabar2.. hehehe, sama la aku pun dulu.. tp skrg x dah k.

kat sini mmg beza sgt2, msa ni la kta akan nmpk ukhwah sesama manusia, selalu arab2 ni bersedekah, klu nk cter bab amalan, perghhh... mmg penuh masjid laaaa... so xpayah la nk bgtau ek, korg bayang sndri.. klu kita kat msia, nk tggu terawih tu pun payah sgt nk cukup 5 saf... n satu lg bnda yg mmg jarg2 sgt ada kt msia, ialah jamu org buka posa.. iyer aku x nafi mmg ade yg buat, tp ala2 mcm nk save bajet pun ade.. tp kat sini mak oiiii.. arab2 berebut tau siap tarik2 kami suh p mkn kt umah diorg, dah tu mkn sedap plak... mmg puas hati laaa, (ahhh kau ni igt mkn jer laa..) aku bukan nk cter sal mkn tu, tp cara diorg raikan utk bg org mkn buka posa... itu jer laaaa..

ermm.. dah la takat ni ekk, sok aku cter lg ek.. nk g msak jap, nk mkn buat hari terakhir sblm posa.. hhehehheh. jom layan men masak2 nakkk.....?? ok n then amik kata2 ni tau.. maklum la nk posa kan, kena baik skit.... " Life is like a box of coconuts, you’ll never know if its crushed or not. " sekian dulu erkk..

...:: TERIMA KASIH BUAT PEMBACA ::...

1 ulasan:

  1. pose2 juge... solat subuh pukul berape?????
    insafilaaa...

    BalasPadam