Sabtu, 17 Disember 2011

pernah doa ttg jodoh ...???

...:: ASSALAMUALAIKUM ::...

pertamanya, ku ucapkan syukur pd TUHAN YG MAHA AGUNG ats nikmat IMAN & ISLAM.... sesungguhnya nikmat inilah, yg paling besar yg DIA berikan untukku... TERIMA KASIH TUHAN.
alhamdulillah, setelah sekian lamanya ku tidak menulis, mlm ini... tuhan berikan ku kesempatan utk menulis lg... sebelum itu, izinkan ku memohon maaf krn sudah agak lama tidak mengupdate laman maya ini...

mlm ini, ku mahu menceritakan ttg perbualan merangkap persoalan yg d tanya oleh umi baru2 ini...
sedikit perbualan antara ku dgn umi...
umi : pernah tak berdoa ttg jodoh...???
ku : terdiam seketika, lalu dgn mudah menjawab, pernah... tp jarang2 skali klu nk doa..
umi : awtnya x berdoa ttg jodoh ni..??
ku   : entah, myb sbb x rasa nak kawen lg kot... hehehehh.
umi : kena doa dr skrg la, jgn nk tggu dah nk kwen bru nk doa...
ku : terdiam lg.... aikkk.. umi nak menantu ka ??? hehehehe
umi : bukan la nk menantu, tp umur tu kan dah sesuai utk pk hal2 ni...
ku : dlm hati.. (klu mcm ni nk kwen esok gak la..) ehehehe.

ok la.. hanya setakat itu sahaja perbualan yer, xleh nk pnjg2 kang nti jd krngan SPM plak...
ermm... nak tya korg plak, pernah x ade pengalaman mcm ni ??? dah tntu penah kan.. apa yg korg rasa erkk ?? best ker bila mak tya ttg hal ni...??? bg ku, pk skali mcm best, bila pk lg, mcm x best pun ade... tipu la klu kata ckp bab kwen ni xbest sbb smua mmg nak kwen... hahahaha.

ermmm.. ntah la, klu nk ckp bab kwen ni smpai semggu x ckup, btul x???? tp apa pun, sedikit nasihat utk diriku n utk kwn2 smua.... jgn hanya nak seronok jer bila kwen ni, kna igt tggjwb sbb itu amanah. ok lah... nk biarkan cerita ni tergantung, sbb dah xtau nk tulis apa laa.. maaf erkk. akhir kalam dariku untuk anda.. : " belajar menghargai apa yang kita ada, jgn nanti kita kesali setelah ketiadaan nya..." sekian

...:: TERIMA KASIH BUAT PEMBACA ::...

22 ulasan:

  1. Fine post. I think will be enjoyable to everyone.Thanks.

    BalasPadam
  2. Excelent work. Will be beneficial for others. Thanks.

    BalasPadam
  3. Useful post. We look forward for the next. Thanks.

    BalasPadam
  4. Good post. Keep going and be useful for others. Thanks.

    BalasPadam
  5. Significant article. Keep going for another. Thanks.

    BalasPadam
  6. Beautiful compilation. Useful and relevant. Thanks.

    BalasPadam
  7. Such works should be regular. People demand it. Thanks.

    BalasPadam
  8. Worthy of applause. Looking for the next.

    BalasPadam
  9. Good job. Everybody make post related comments. Thanks.

    BalasPadam
  10. Such works demands admiration. Thanks.

    BalasPadam
  11. I like your post. Wordless comment. Thanks.

    BalasPadam
  12. Essential post. As rose in all flower. Keep writings. Thanks.

    BalasPadam
  13. Variety of post should encompass the blog. Good work. Thanks.

    BalasPadam
  14. Fine post. I think will be enjoyable to everyone.Thanks.

    BalasPadam
  15. Beautiful writings. Good thinking. Keep going. Thanks.

    BalasPadam
  16. Good afford. I appreciate it. Thanks.

    BalasPadam
  17. Nice work. Deserving of appreciation. Thanks.

    BalasPadam
  18. Commendable work. Looking for updates.

    BalasPadam
  19. Admirable post. Wants more. Thank you

    BalasPadam
  20. penah jugak.. berdoa agar ditemukan jodoh dgn org yg baik.. ;)

    BalasPadam