Khamis, 2 Februari 2012

...:: susahnya menjaga hati ::...

...:: ASSALAMUALAIKUM ::...

Alhamdulillah setinggi syukur utkMU WAHAI SANG PENCIPTA... krn masih berikan aku nikmat iman dan islam.. malahan masih berikan ku waktu utk bertaubat.. sungguh tdk akan ku lepaskan ruang yg ENGKAU berikan utk ku ni... ku akan guna nikmat ini sebaiknya.. agar mendapat redhaMU.

ok.. cukup stkt tu utk guna ayat skema... bukan nya nk amik spm pun kan.. dh bertahun lama nya spm... hehehehhe. dh agak lamakan aku menyepi dr dunia maya ni... alasanya, ckup mudah.. iaitu aku exam, byk kls kna hadir termsuk la yg stdy same2.. so xde msa nk mlyan blog ni. yg ade hanya tiap hari baca bnda2 yg patut jer  kot.. mcm org kata silent reader (klu salah btulkan erk...)

n sbb apa leh muncul plak hari ni alasannya juga mudah, sbb dah abis exam, xde kja nk buat, pastu ade yg tya nper x updte.. so saja ja buka utk UPDTE kan laa... hehehe. n knp plak tulis tajuk {susahnya menjaga hati} alasanya juga mudah.. x tau mcm na nk ckp, semua jd susah, serba x kena, serba salah, serba serbi x memadai... adakah smua ni salahku. itu ku x tau la...

btul org kta bila bab hati ni mmg susah sgt kdg2 utk kita nk memahami.. leh buat sesorg jd x ketahuan bila bab hati ni mengacau, mcm driku juga la.. sejak sblm exam lg smua nya x keruan jd nya... tp skrg alhamdulillah, berkat doa, bantuan penasihat x rasmi utk ku, aku dah mula utk kembali memahami bahawa aku manusia, jd mau x mau kna hadapi situasi ni, aku bkan menolak fitrah, tetpi aku cuba utk elakkan agar hati ku ini mampu terjaga dgn sebaiknya... tp apakan daya aku juga manusia.... ok ni jer dulu yer... ade kja nk buat plak, nti tggu ade smbngan... kata2 akhir drku utk anda


"tenangkan jiwa serta hati dalam melaksanakan segala tanggungjawab yang harus dipikul,manusia tidak lepas dari melakukan kesilapan,yang paling penting...Allah sentiasa bersama dgn hambanya yang inginkan petunjuk..." sekian.... 

...:: TERIMA KASIH BUAT PEMBACA ::...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan